Semigrafika
Ak vytvárame grafiku nie kreslením čiar, ale vhodným skladaním znakov rozšírenej ASCII znakovej sady, potom hovoríme o tzv. semigrafike.
Odkiaľ vieme, ktoré znaky sa dajú použiť?
Najjednoduchšia cesta je spraviť si krátky program, ktorý vypíše všetky znaky aj s prislúchajúcim kódom (viď. úloha 1.1).
Ako urobím zelený text?
Tak isto ako v úlohe 2.5.1
Ale ako napíšem text do stredu obrazovky, keď printf si tlačí kam chce?
Aby ste napr. príkazom putchar('!');
vypísali znak '!' na pozíciu [x,y], musíte použiť funkciu:
SetConsoleCursorPosition(hConsole, point);
kde hConsole je handle konzoly ako v úlohe 2.6 a premenná point je štruktúra s dvoma zložkami X a Y:
x = 4; y =5; COORD point = {x,y}; alebo aj point.X = x; point.Y = y;
Najlepšie to vidno vo vzorovom programe.
A čo znamenajú x, y?
Štandardné rozmery konzolového okna sú 25×80 (riadky x stĺpce). Súradnice okna začínajú v ľavom hornom rohu, smerom nadol sa y zväčšuje od 0 až po 24, smerom doprava rastie x od 0 až po 79 (viď obr.).